OFFICIAL LAUNCH...

Friday, April 10, 2009

Respond to Anonymous comment

Anonymous said...

kalau takut delete la..
kalau berani tak payah delete..
berani kerana benar takut kerana salah..
biar semua ni jadi bahan bukti...
yang blog nie bukan utk musim musim yerr..

dah "diorg" tue "memanaskan" keadaaan...
kami yg minoriti nie.. menegakkan lagi ape yg patut disuarakan..
kalau tak "diorg" hanya tau menunding jari pada org lain aje..
diri sendiri tak nak diukur dulu..
ukur diri sendiri dulu..
baru la ukur org lain....

oppsieee ukur sikap & attitude okeyyyy..

awak relyza.. tau awak tue senior.. bukan sepatutnya senior menasihatkan junior ke.. jgn keruhkan lagi keadaan yg sudah sedia keruh..
igt ye.. senior okeyyy.. MENASIHAT secara BAIKKKKKKKKKKKKKK...
bkn MEMPENGARUH atau MEMPROPAGANDAKANNNN secara SENYAPPPPPP..

tue org org yang komen kat atas sekali.. yg ada "kepala hotak"& "kelapaq sgt ker duit aku??? layak lar muka korang kannnn...."

bila founder dah tutup shoutbox, lepas kat sini pulak.. ada ke patut.. sape yg sepatut dipersalakan??
kalau kakak senior relyza boleh jawabkan.. sila la jawab.. patut "diorg" menyatakan pendapat dalam mesyuarat atau melepaskan kat sini???

sekiann..

p/s: sila jgn hide kan entry comment nie.. biar semua org tahu ape keadaan sebenarnya.. dan menyatakan luahan mereka sebenarnya.. jika hide.. memang anda takut sebenarnya.. bukan nak selamatkan keadaan!!!

April 10, 2009 9:32 AM




terima kasih kpd Anonymous atas segala komen2 anda. nampaknya, pihak anda amat tidak berpuas hati dgn keadaan BSE skrg. to be more specific, to certain people in BSE which might be in-charge directly or indirectly the coming up exhibition.

tindakan untuk memadam sesetengah komen bukanlah kerana takut. pd aku sebagai salah seorang admin, ia tindakan yg wajar kerana blog ini bukan hanya diakses oleh BSEians tetapi oleh orang luar seperti para pensyarah, pelajar jurusan lain, etc... adalah tindakan bodoh dr pihak kita dengan memperlihatkan kekalutan dalaman di antara pelajar BSE. harap maklum dengan apa jua tindakan dr pihak admin blog BSE adalah untuk kebaikan bersama. segala bahan bukti tersebut akan disimpan oleh pihak admin. pihak Anonymous tidak perlu risau berkenaan itu kerana pihak admin amat "transparent" berkenaan perkara ini.

"ko kata aku" & "aku kata ko". itulah keadaan sekarang antara kedua belah pihak, samada dr pihak majoriti atau dr pihak minoriti. aku faham pihak minoriti berasa pandangan dan suara anda tidak didengar oleh pihak majoriti. seperti yg aku tekankan pd entry yg lepas, respect each other & kerjasama!

secara jujur, aku sbg senior sedih ngan keadaan skrg. aku tidak menyebelahkan sesiapa kerana aku sedar border line aku takat mana. teguran aku secara BAIK disalahanggap oleh pihak Anonymous. aku sama sekali tidak cuba untuk campurtangan, MEMPENGARUHI & MEMPROPAGANDA secara SENYAP berkenaan isu2 BSE, samada di blog atau di luar blog. i do admit yg aku tak berapa jelas dgn apa yg berlaku. apa yg aku faham & nampak, terdapat pihak2 tidak bertanggungjawab menggunakan ruangan blog ini untuk menyatakan ketidakpuasanhati pihak mereka kpd pihak2 terbabit.

as i said in previous entry, sila gunakan medium sewajarnya untuk menyalurkan rasa tidak puas hati tersebut. para pensyarah BSE amat terbuka untuk mendengar luahan hati pelajar BSE. aku amat tidak setuju & menggalakkan blog BSE ini digunakan sebagai medium untuk menyatakan rasa tidak puas hati tersebut. kepada pihak majoriti, sila berlaku adil kepada pihak minoriti. mereka masih BSE walau pihak mereka terpencil dikalangan kita. suara hati mereka patut didengar untuk kemajuan & kebaikan BSE keseluruhannya.

shoutbox itu bukan isu utama. fungsi ia akan diaktifkan semula dalam masa terdekat selepas isu utama diketahui & diperhalusi utk mencapai kata sepakat semua. harap maklum..

p/s: aku bersedia mendengar luahan hati pihak minoriti & pihak Anonymous. kalau korang kenal aku, korang boleh contact thru YM, email or face-by-face...

11 comments:

Anonymous said...

I dont have any ideas aper yg belaku skrg..here i would like to point something - ichBin or King or Kong has no longer be a BSE-X. aku sama sekali x akan, x pernah and x ingin masuk cmpur apa2 yg di provokasi kan di sini, dari segi permasalahan pendapat, perbalahan tentang isu baju, duit, or anythings yang berkaitan dengan post di BSE-X atau sebahagian darinya. Bukan baling batu sorok tangan, aku x hipokrit. Seems there is many things sholud i look forward rather than this.

guys,

kenapa korg jd cmnie? depan sebagai kwn tp blkg tikam sesama sendiri. Aku sedar byk salah aku and aku mintak maaf tp bukan ini cara korg berurusan dgn prasaan korg. Aku bkn sesiapa nak mintak korg berdamai tp ckplah..diamkan dendam and benci korg tue kalau xnk jd blk kat diri kita. Fikirkanlah.

Since, this is the last msg and feeds from ichBin or King or Kong and after this I would no longer used those nick and if it occurs, it is not me and i would not responsible for any cause..admin,please banned my nick now! thanks and gud day guys.. Askum.

-ichBin,King,Kong

Anonymous said...

maybe u can use any nickname..
who knows.. only god know about that.. and u, right??

maybe.. what u have said is pointing to you actually.. but u don't want to admit?? or am i wrong?? only god know what u have done..

maybe.. u should know that.. u are already "tikam belakang" but u didn't realize it.

maybe.. before u say about other people.. it's better to u to see at yourself first..

maybe.. we accept your apologize.. but we never forgive u to what u have done before this.

actually what i know.. you are "the batu api".. but no body know.. and like i said previously.. god knows..

and please please and please again.. please understand that u are so snobbish...

*** i'm so sorry because i'm write about u.. but that's are the really about u.. that u don't know.. please change yourself..
in malay says.. JGN SUKA JADI TALAM DUA MUKA... you are not the good leader..

oop my english no so good like yours.. don't laugh at me.. hahah but i'm trying yaaaa..

Anonymous said...

founder please approve my previous comment yaa..

so that he can know the truly fairy tales..

thank you founder..

syaQ tOwr® said...

salam..

to admin BSE blog...

saya harap saya di padamkan dari menjadi follower blog ini..
saya bukan org yg layak menjadi pengikut blog ini..

kawan adalah kawan..
kawan juga adalah kawan yg double standart...

selamat presentation FYP & Final Exam..
selamat berkonvo bulan sepuluh..
moga mendapat kerberkatan dariNya..

yg keruh itu dtg dari saya...
yg jernih itu dtg dari admin blog BSE..

peace no war!!!

-Shakirin Bin Rahmat
-52243106058

Anonymous said...

ASkum...
kekawan nape korang nie, lepak la...bkn bawak mati pun benda2 nie!! enjoy sude, yang tajam sangat2 lidah semua2 org nie nape. AKu nie junior bse ambik exibition gak sem nie, mmg ade Byk benda aku x puas ati. But aku rasa standart la, dah buat byk kpale mmg la pendapat lain2. Xyah la sbb pendapat lain2 korang nak wat dosa byk2 nie. Terus terang aku ckp, aku suka bloq nie, thank to dD also. Dan lagi satu Psal LOGO pun korang nak gado ker, kalo ko ade design lawa bwk la ketangah ari isnin nie, ape ade hal!! ISh..shipal la korang nie, ari isnin nie aku akn buka suara pasal benda nie. aku nak tgk sape yg anonymous2 yg sunguh lantang suara nye, dan ape berani die nak setel kan benda nie b4 terlambat. ATau niat die nak pecah belahkn jer BSE yg dah tgl sikit nie(pupus)!!!!

P/S...aku anonymous sbb aku xde gmail acc, TAKBIR!!!:P! yg benar alxShade!! PEACE OUT

Anonymous said...

Dd, aku nie shade..kalo ko rasa comment aku tu cam menambahkan lg ketegangan ko xyah la approve. but ko rasa ok, view jer la k.

P/S: aku mmg ayat terabur...chow!!
yg nie xyah la nnt ko approve, pesanan utk ko jer. Ko nilai k..

Aznizam Abd Karim said...

Haiyo, shipal betol..lepak la...emak aku ckp x baik gaduh2 ni...enjoy sude, Wa junior bse ambik exibition gak sem ni....ni naper gaduh2 xbaik...tapi kalu mkn gado-gado kt bank islam xper....ni gaduh pasal logo tau baju ni? anonymous2 ni saper hah tangan tu censored2 lah....nnti kita ramai2 bincang hal semasa dan terkini waktu class exibition hari isnin jam 8.30pagi waktu malaysia eksssss.....Pak Iman masjid rumah aku ckp sepakat membawah berkat..dan trimas to dD kerane mewujudkan blog ni smart and stylo(nak curi coding leh x?)... :D

syaQ tOwr® said...

entah lar Shade & Aznizam...
si anonymous nie penakut + bacol org nyer...
x berani nk taruh nama sebenar...
baling batu sembunyi tangan kan...
be gentle lar anonymous!!!

ckp org talam dua muka...
aku rasa ko la yg talam dua muka anonymous...
kami semua berani taruh nama ok!!!

aku cabar ko lar anonymous!!!
sahut cabaran aku + shade + aznizam..

Anonymous said...

hahaha..
aku tak komen pesal logo..
aku tak komen pesal blog..
aku tak komen pesal bse-x nie..
aku tak komen pesal baju..
aku tak komen pesal exhibition..
aku accept semua.. dan tak pernah nak cakap belakang ke hape ke..
korang-korang tue ada la kot..
aku tak puas hati pesal exhibiton aku cakap direct. takde nak tulis dalam shout box ke comment ke..
aku accept sebab aku rase relevan... bukan sebab kipas atau pak turut..


ape yg aku komen..
aku komen pesal org yg suka pecah belah kan BSE nie..
aku komen pesal org yg suka talam dua muka..
aku takde kacau kau shaq towr..
kang aku kacau kang.. menangis plak kang.. nak aku tadahkan baldi ke???

cakap aku bacol?? penakut.. ape aku dulik.. ada aku kisah????
suka aku la nak pakai Anonymous ke hape ke.. korang tue lagik bacolll tak puas hati pakai nick Anonymous dan pakai ayat yg org selalu pakai atau trade mark org tue.. (kalau terasa la.. kalau tak terasa just ignore this statemnt). example.. verangan & malaptop.. hahhh tue trademark en dd kita tue.. tp tak tau la plak.. ada org copy cat ke hape ke.. tak gitu???..

so nilai la sendiri anda di mana..
takde makna aku nak sahut cabaran kau tue.. aku dpt duit ke kalau sahut cabaran korang tue??
atau nak belanja makan nasi lemak kat bank islam tue..
tak nak aku makan duit korang.. kang jd isu plak mintak belanje nie..

ada balasan komen.. malu.. sape yg malukan BSE sebenarnya... Naper tak cari org yg bercakap kurang sopan tue.. cabar la die.. ada plak nak cabar aku.. dah pjg..

tq en dd.. if you approve this comment.

saye yang takde name said...

kepada sesiapa yg berkenaan..
sy menulis comment ini bukan laa utk mengeruhkan keadaan..cuma sy ingin nyata kan, sy amat bersetuju dgn si Anonymous, dlm BSE nih mmg ada yg talam dua muka...depan org, sket nye baik..tp,belakang org mengutuk tak ingat..sebelom mengata org, cermin2 laa diri tuh sndiri.."paku dulang, paku serpih..mengata org korang lagiiiiii lebih sebenarnye..so, fikir2 kan laa..

Anonymous said...

aiii.... kata tak nak jadi follower dah.. tetap nak balas komen.. memang yang keruh tue dr die.. yang jernih dr admin.. memang betol la statement tue. mengeruhkan keadaan..

setuju dgn en Anonymous di atas.. hidup BSE.. Hapuskan manusia-manusia itu.. wakakkaakkakakak